Ontmoet ons tijdens MIE 2017

Ook dit jaar zijn we aanwezig op het MIE. Op ons paviljoen tonen we de nieuwste innovaties in marktonderzoek. Daarnaast verzorgen we twee inspirerende lezingen:

De reality van Virtual Reality voor RTL (1 februari, ronde 4)

In welke context gebruiken kijkers van Dance Dance Dance de mobiele App en VR-content? En wat doet dit met de kijkbeleving? De adoptie van Virtual Reality via mobile komt langzaam op gang en wordt toegankelijk voor het grote publiek.

Voor de entertainmentsector een spannende ontwikkeling die kansen biedt voor contentinnovatie. Als één van de eerste populaire programmaformats zetten Dance Dance Dance en The Voice VR in om de kijkbeleving te intensiveren en extra waarde voor de sponsors te genereren. RTL en Ipsos onderzochten in welke context de kijkers van Dance Dance Dance de mobiele App en VR content gebruiken en wat dit met de kijkbeleving doet.  

Sprekers:

Hester Westland (RTL Nederland) heeft 15 jaar ervaring in reclame, content, tv en media. Met haar team adviseert zij adverteerders en programmamakers op basis van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Zoals met de recent geïntroduceerde WE♥VIDEO-community, waarmee RTL direct in contact staat met de jongere doelgroep. 

Robert Schueler (Ipsos) is onderzoeker en binnen onderzoeksbureau Ipsos verantwoordelijk voor de specialistische unit Social Media Exchange. Hij heeft een passie voor nieuwe technologie en de invloed van digitalisering op het consumentengedrag. Daarnaast   houdt hij zich actief bezig met digitale innovatie en research tools voor mobile, wearables, social media en online gedragsanalyses. 

 

An Insight Ecosystem at Unilever (2 februari, ronde 4)

Consumer Insights vormen bij Unilever de basis voor veel zakelijke beslissingen. Unilever en Ipsos implementeerden een platform dat kennis verbindt en zo een meer holistisch kijk op inzichten mogelijk maakt. Dagelijks pluizen de CMI-teams wereldwijd samen met honderden partners duizenden onderzoeksrapporten uit.

Hoewel er structuur in de data zit, wilde Unilever een systeem waarmee ze de stippen met elkaar konden verbinden. Met de Ipsos Insight Cloud kreeg Unilever toegang tot de meest waardevolle informatie in een inspirerend ecosysteem gebaseerd op samenwerking. 

Sprekers:

Mansoor Siddiqui (Unilever) is de Global Lead voor Personal Care Category Partnership. Hij heeft 14 jaar ervaring in de Marktonderzoeksindustrie in Pakistan, het Midden-Oosten, Noord-Afrika, AsiaPacific en de UK. Zijn expertises zijn Innovatie en Shopperonderzoek. Mansoor is ook de pionier die  Insight Cloud bij Unilever introduceerde en populair maakte met heldere voordelen en een meerwaarde die verder gaan vergeleken met huidige platforms.

Renée Goud (Ipsos) is kwalitatief onderzoeker en client service director. Met ruim 10 jaar onderzoekservaring volgt ze de nieuwste ontwikkelingen in onderzoek op de voet. Volgens Renée ligt de kracht van onderzoek in het onderling verbinden van verschillende databronnen. 

Ipsos Nederland artikel delen via social media