Optimaliseren klanttevredenheid

Als organisatie wil je weten wat er leeft onder je klanten, hoe ze het aankoopproces, de producten en de service ervaren, tegen wat voor problemen ze aanlopen wat de "wow"-momenten zijn? Hoe is de customer experience van de klanten van de organisatie en hoe kunnen we deze ervaring optimaliseren zodat de klantwaarde stijgt?

"Identificeer de pijnpunten en "wow"-momenten"

Ipsos is gespecialiseerd in zowel kwalitatief als kwantitatief klantonderzoek om zo inzicht in de verschillende facetten van customer experience te brengen. Ten eerste is het van belang te weten hoe de reis van van klanten verloopt. Bij Customer Journey-onderzoek kan door middel van kwalitatieve sessies de klantreis in kaart worden gebracht. Ipsos doet ook stakeholder-, klant- en medewerkerinterviews, waarbij ‘Gap Analyses’ worden gebruikt om kritieke punten te identificeren: pijnpunten en “wow”-momenten.

Daarnaast wordt kwantitatief strategisch klantonderzoek ingezet om te achterhalen hoe klanten de organisatie beoordelen op klant KPI’s die er toe doen. Welke drivers gaan schuil achter deze KPI’s en welke verbeteringen zijn het meest effectief? Wij houden strategisch onderzoek graag overzichtelijk en doeltreffend. We vertellen hoe bedrijven voor kunnen blijven op de concurrentie. We richten ons op de betekenis van cijfers, inclusief benchmarking met branchegenoten. We verzorgen daarnaast insights-to-action workshops, om commitment in de organisatie te verkrijgen.

Ipsos Nederland artikel delen via social media