Optimaliseer je marketingmix

Bij het bepalen van je mix moet je in de eerste plaats rekening houden met het type innovatie dat je op de markt wil zetten. Gaat het bijvoorbeeld om een vernieuwende innovatie die een hele nieuwe categorie creëert of om een innovatie die juist iets toevoegt aan een bestaand product?Elk type innovatie heeft specifieke kenmerken. Bij het bepalen van je marketingmix moet je hier rekening mee houden. Want al heb je een briljante innovatie, voortgekomen uit een perfect uitgevoerd innovatieproces, als je je marketingmix niet toegesneden hebt op dat specifieke type innovatie, nemen je kansen op succes drastisch af.

"Wij helpen je om je volledige marketingmix te optimaliseren"

Afhankelijk van het type innovatie dat je op de markt wil brengen, helpen wij met het samenstellen van de optimale marktingmix. We verbeteren niet alleen het concept, idee of product, maar ook je prijs(strategie), de verpakking en het assortiment.

Aan de basis van onze aanpak staat ons prijswinnend onderzoeksmodel; 'The Wheel of Innovation Archetypes'. Een innovatief model dat innovaties indeelt in 12 verschillende 'prototypes'. 

Onderzoeksoplossingen en –technieken

  • 'The Wheel of Innovation Archetypes’

Ipsos Nederland artikel delen via social media