Winnende ideeën en concepten genereren

Voor het slagen van innovaties is het belangrijk om er in een vroegtijdig stadium achter te komen welke ideeën en concepten de meeste kracht en potentie hebben.

"In een vroegtijdig stadium inzicht in alle factoren die succesbepalend zijn"

Wij helpen je hiermee door inzicht te geven in diverse factoren die succesbepalend zijn. We kijken bijvoorbeeld of de innovatie voldoende inspeelt op relevante consumentenbehoeften, of het iets nieuws of unieks is ten opzichte van bestaande producten en of je innovatie gunstig geprijsd en concurrerend genoeg is. 
We houden ook rekening met de kenmerken van de categorie; Hoe gefragmenteerd is de categorie? Hoe dominant is de marktleider? Wat is het aandeel van private label in de categorie? Wat is de penetratie van de categorie? 

We maken zowel gebruik van kwantitatieve als kwalitatieve methoden. Nieuwe proposities worden ontwikkeld in workshops op basis van kwalitatieve insights. Voor de selectie van ideeën die hier ontstaat, bepalen we vervolgens kwantitatief het marktpotentieel. We doen dit met behulp het Innovation Performance Framework. Een gevalideerd en ver doorontwikkeld voorspelmodel waarmee we al 40 jaar het potentieel van innovaties nauwkeurig voorspellen.

 

Onderzoeksoplossingen en –technieken

  • Workshops / Build Life

Ipsos Nederland artikel delen via social media