De kracht van je mediamerk bepalen

Mediamerken werken anders dan andere merken. Er is elke dag concurrentie om aandacht. Hoe val je op en hoe hou je mensen aan je gebonden? Hoe kun je de kracht van je mediamerk als geheel en via de afzonderlijke kanalen bepalen? En zijn er kansen voor een ander verdienmodel? Mediagebruik leidt namelijk niet altijd automatisch tot inkomsten.

"Inzicht in hoe mensen daadwerkelijk verbonden zijn met mediamerken"

Wij geven inzicht in hoe mensen daadwerkelijk verbonden zijn met mediamerken en welke aspecten deze merkbinding bepalen. We laten zien wat de performance én potentie van mediamerken is en hoe die het beste kan worden ingevuld. We bepalen deze merkkracht zowel voor het merk als geheel als voor het merk via een specifiek kanaal. Zo wordt het mogelijk elk kanaal optimaal in te zetten en de kanalen elkaar te laten versterken.

Om te zien hoe mediamerken opvallen, aandacht krijgen en verdienpotentie tonen, maken we gebruik van speciaal voor media ontwikkelde maatstaven. We brengen emotionele motivaties voor het gebruik van mediamerken in kaart en laten zien hoe je daar als merk op in kunt spelen.

 

Onderzoeksoplossingen en –technieken

  • Een merkmodel gebaseerd op echt merkgedrag met uitgebreide database
  • Brand centric-benadering; inzicht in de kracht van het gehele mediamerk én afzonderlijke kanalen
  • Scenario analyses; inzicht in hoe het mediamerk verder kan groeien
  • Speciale ontwikkelde metrics voor mediamerken op ‘pick, love & share’
  • Bewezen metrics om dieperliggende motivaties vast te stellen

Ipsos Nederland artikel delen via social media