Je publiek beter bereiken

Het medialandschap verandert constant. Televisie blijft populair, print is nog steeds very much alive; en het aandeel digitaal wordt alsmaar groter. Het aantal manieren om een publiek te bereiken is toegenomen, waardoor het voor media-exploitanten nóg belangrijker wordt om bereik te monitoren en de bewegingen in de markt op de voet te volgen.

"Wereldwijd zijn we de expert op het gebied van mediabereiksonderzoek"

Wij voeren bereiksonderzoek uit onder diverse doelgroepen en bieden inzicht in zowel het complete overall bereik als het bereik per platform. Met behulp van onze innovatieve MediaCell-app meten we ‘passief’ het radio- en televisiebereik op alle devices en platforms. We installeren de app op de smartphones van onze respondenten en registreren exact naar welke zender(s)  zij kijken of luisteren. 


Wereldwijd zijn we de expert op het gebied van mediabereiksonderzoek. Onze bereiksonderzoeken kunnen volledig op maat worden opgeleverd, maar we beschikken ook over intelligente mediaplanning databases.
We zorgen voor de standaard in bereiksonderzoeken in 70 landen, waaronder Nederland. Vanuit Nederland managen wij al zo’n 20 jaar grootschalig internationaal bereiksonderzoek onder mensen met hogere inkomens (‘the Affluent’) in Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Verder verrichten we het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) waarmee we op vernieuwende wijze inzicht geven in digitaal en printbereik van media gericht op de arbeidsmarkt.

Onderzoeksoplossingen en –technieken

  • Crossmediaal meten met behulp van apps
  • Ipsos Affluent Surveys; bereiksonderzoek onder mensen met hogere inkomens, in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Latijns-Amerika
  • Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA); verschaft inzicht in digitaal- en printbereik van media die gericht zijn op de arbeidsmarkt
  • Brand centric-benadering; inzicht in de kracht van het gehele mediamerk én van afzonderlijke kanalen
  • Custom audience studies

Ipsos Nederland artikel delen via social media