Kwaliteitsbeleid & ISO

Ipsos is vanaf 1999 gecertificeerd volgens de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen ISO 9001:2008. Sinds 2007 zijn wij ook ISO 20252:2012 gecertificeerd, dit is een norm speciaal gericht op marktonderzoekbureaus. Veder heeft ons Online Interview Panel in 2009 als één van de eerste acces panels de ISO-certificering 26362:2009 ontvangen. Dit is een kwaliteitsnorm speciaal gericht op access panels voor marktonderzoek.

Ons kwaliteitsmanagementsysteem

Ons kwaliteitsmanagementsysteem richt zich op het waarborgen van de kwaliteit, eenduidigheid en continue verbetering van onze primaire bedrijfsprocessen.
Om de kwaliteit van het managementsysteem te waarborgen en om continue te verbeteren maakt een aantal interne processen deel uit van onze bedrijfsvoering:

  • Interne kwaliteitsaudits van alle bedrijfsonderdelen door hiervoor speciaal opgeleide interne auditoren.
  • Een kwaliteitsmanager die samen met de directie verantwoordelijk is voor het signaleren en implementeren van beleid op het gebied van continue kwaliteitsverbetering.
  • Een analyse van:
    • De tevredenheid van onze klanten
    • De kwaliteit van de prestaties van onze externe leveranciers
    • Eventuele klachten van klanten
    • Niet-gehonoreerde onderzoeksvoorstellen
    • Key-indicatoren binnen alle projectprocessen door hiervoor aangestelde "procesbewakers"

Het jaarlijks medewerkersmotivatieonderzoek onder onze eigen medewerkers.

Ons onderzoek is gericht op resultaat, maar we besteden ook veel aandacht aan de onzichtbare kwaliteit van ons werk. Want hoe mooi de presentatie ook is, hoe overtuigend de conclusies ook worden geformuleerd: goede kwaliteit van de gegevens vormt de basis van ons onderzoek. 

Ipsos Nederland artikel delen via social media